کارت شناسایی و فیلم ضارب احتمالی ندا آقاسلطان

در بخش نظرات چند نفر از دوستان اشاره کرده بودند که کارت شناسایی ضارب احتمالی ندا را هنوز ندیده اند. پستی را که روز 19 ژوییه 2009 در وبلاگ

موقتم آورده بودم برای اطلاع این دوستان دوباره در اینجا می آورم. برای دیدن فیلم می توانید به این لینک مراجعه کنید.

امروز تصویر دو کارت در اینترنت منتشر شد که به ضارب ندا آقاسلطان نسبت داده شده است.

در اینجا تایید می کنم که تصویر فردی که در این کارت قرار دارد، کاملا با مشخصاتی که من از فردی در ذهن دارم که مردم دقایقی بعد از مضروب شدن ندا گرفتند، و فریاد می زد: “نمی خواستم بکشمش”، تطبیق می کند. البته در آن روز ریشش را زده بود، ولی سبیلش را داشت.
اما برای اینکه صد در صد مطمئن بشویم و احیانا فرد بی گناهی در مظان اتهام قرار نگیرد، لازم است نشانه دیگری را هم روی این فرد بررسی کنیم.

از آنجا که مردم بعد از اینکه ضارب را گرفتند، پیراهنش را از تنش بیرون آوردند، بر پشت ضارب چند داغ زخم قدیمی دیدم. این داغ ها شبیه جای زخمی بود که در اثر برش با شیء تیز ایجاد می شود.

لطفا توجه بفرمایید. من فقط صاحب عکس را شناسایی کرده ام. مشخصات فردی او را نمی توانم تایید کنم. ضمنا احتمال خطاهای فردی را ندیده نگیرید.
امیدوارم این اطلاعات به اجرای قانونی عدالت کمک کند و همین جا هم وطنانم را به پرهیز از هرگونه خشونتی دعوت می کنم. این اطلاعات به قدری هست که به دستگیر کردن این فرد کمک کند. مابقی اش را اجازه بدهید قانون ادامه بدهد. این فرد حق دارد از امتیاز داشتن وکیل برخوردار باشد و از خودش دفاع کند. مردم اگر قانون را در دست خودشان بگیرند، تر و خشک با هم می سوزند.
باز هم تأکید می کنم، مبادا بگذارید خشم، شرافتتان را لکه دار کند.
به امید روزهای بهتر
آرش حجازی

شما ممکن است این را هم بپسندید

7 پاسخ‌ها

  1. neda گفت:

    با درود
    دکتر حجازی نفرمایید که آنان نمیدانند چه دارند میکنند آنان خوب میدانند با گذشت شش ماه از این همه جنایت و کشتار و تجاوز که حداقل از ضرب و شتم مردم و کشته شدن بعضی از آنها جلوی دوربین چطور هنوز نمیدانند؟؟؟یادمان نرود که خواب رفته را میشود بیدار کرد اما اگر کسی خود را به خواب زده باشد هر گز نمیتوان بیدارش کرد.بعضی از آنان خود را به خواب زده اند و بعضی از آنها از بودن این همه جنایت و گستاخی لذت میبرند.آنها حتی ندای عزیز را یک بی حجاب و گمراه شده
    میدانند و چیزهایی که لایق خودشان و افکار متحجرشان است به او نسبت میدهند.آنان از این همه همدردی برای ندا به ستوه آمده اند و عصبانیند و این بازیهایی که روبروی سفارت در میاورند از غضب و حرسشان نسبت به دختر ایران است.

  2. حامد گفت:

    با درود به شما.
    تاسف من از اینه که هرکسی که شجاعتی از خودش نشون میده میخوان با برچسب زدن بهش از جلو راه برشان دارن.شما که خارج از کشور هستید نسبتا از شر حکومت زور راحتید ولی خیلیا هستن که همینجا دارن تحمل میکنن و از حق ملت بر نمیکردن.
    با آرزوی سلامتی برای شما و افتخار به تلاشی که برای ماندن ندا کزدید.

  3. سارا گفت:

    اقای حجازی باسلام… من قبل از این حوادث عکس شما را در اخر کتاب کیمیاگر که با پائلو کوئیلو انداخته بودین رو دیده بودم و قتی شما رو در بی بی سی دیدم بلافاصله به یاد اوردم که مترجم کتاب کبمباگر هستین. … اما برای من عجیبه که اتفاقی شما که یک چهره شناخته شده و بین المللی و خوشنام هستید در این صحنه حضور داشتید و اتفاقی شما در لندن اقامت میکنید و به لندن برگشتید و با بی بی سی مصاحبه کردین … این یه کم عجیبه شاید اصلا هدف ضارب شما بودین و تیر اشتباهی به ندا خورده … به هر حال من به شما احترام می ذارم ومیدونم خون ریخته شده گریبان قاتل رو میگیره… از شما متشکرم به خاطر ترجمه رمان کیمیاگر که تا حد زیادی روی طرز فکر من تاثیر گذاشت… مواظب خودتون باشید و این شرایط ملتهب رو تحمل کنید تا روزهای ارام خودشون رو نشون بدن…موفق باشید

  4. مجید گفت:

    سلام آقای حجازی
    امیدوارم هر جا که هستید سلامت باشید.
    امیدوارم این مسئله باعث نشود که کشورمان به خطر بیفتد.
    دست هر کسی که پشت این مسائل است ان شاء الله که رو می شود.

  5. تباهی درد گفت:

    سلام
    یه عکس توی وبلاگم گذاشتم
    اگه ممکنه پخشش کنید.
    ممنون

  6. neda گفت:

    آرش جان خواهش میکنم حرفهای زشت این شخص بی ادب را که بیشتر القاب مادر و خواهر خود را بیان کرده را پاک کنید.
    ندا همیشه در اذهان ما زنده هست این القاب برای زنانیست که فرزندانی آدم کش مثل رادان و غیره را پرورش میدهند.

  7. hossein گفت:

    midoonin senario e badi chie????
    age goftin?
    begam begam?

    oon badbakht abaas e kargar javeed ro peida mikonan va miaran jolo doorbin migan ke begoo ke aamele CIA ya MI6 boodi ba yahoodia dar ertebaat boodi va az oona dastoor migerefti o mamooriatet az oona boode
    ino efsha konid ke natoonan bish az in be NEDA ye ma tohin beshe